Herkenbaar voor andere ondernemers? Ik voel regelmatig de neiging om sorry te zeggen tegen m’n accountant, omdat ik me schaam voor mijn ‘talent’ voor administratie.
Gisteravond stuurde ik dit als afsluitende tekst in een mail: “Alvast bedankt! Ik ben blij dat je mijn accountant nog wil zijn. Als dat niet zo is, dan moet je dat eerlijk zeggen. Ik doe mijn best ook al lijkt dat niet zo.”
Eigenlijk gek dat ik vraag of ik nog klant mag zijn. Maar je hebt (vind ik) ook een verantwoordelijkheid in je gedrag naar toeleveranciers en dienstverleners. Het is tenslotte een klantrelatie en zo’n relatie is nooit eenrichtingsverkeer.
Gelukkig kreeg ik vanochtend dit terug: “Don’t worry. Ik laat je niet in de steek! Zeker niet als één van mijn eerste klanten. Als het aan ons ligt zit je nog minimaal 10 jaar aan ons vast.”
Ik kan weer opgelucht ademhalen. Bedankt Edwin!
En jij? Wanneer heb jij je accountant voor het laatst bedankt?
Comments